01/07/2012

kerja ku



yeahh assalamualaikum..

dah lameeeee tak dtg sini,,iya2 dong itu kerana aku bz skli sejak cuti sem ni.
bz ape? bz keje..cari nafkah utk anak-anak.-_- ceyyy padahal keje pun bawak laptop
tp tak mau bukak blog punnnnn kehkehkeh

hurmmm...tapi sekarang bile dah takde keje,aku seperti meroyan seorang diri.
seriously aku rindu nak kerja kat situ balik wuwuwuuwu :( 
kau ni kerja ape? dulu aku kerjaa...keje..keje..kat...kat..hish! nak ckp ke tak ni!
okey okey..dulu aku kerja dekat kedai tudung je..jage kedai lah.orang datang nak beli tudung aku layan lah.bodek bodek sikit.

aku ingat lagi mase first time keje kat situ..ada makcik ni tanya aku..

adik..oh adik..

alamak ade orang der...pastu kak nini (akak yg tlg ajar aku masa mula2 keje ni) dia soh aku 
layan first customer ni.adeh,,aku dah la tak mesra alam.makcik tu pulak dah pggl2 mcm org gilak.

adik~~~yuhuuu~~adik! tudung ni saiz ape? 

aduh..saiz pe ni eh? aku belek2 tengok semua same saiz je.ahh tibai jela.

erm free saiz kak.semua saiz boleh pakai.

hahahah suka hati aku je ckp free saiz.bukan nak tanya dkt kak nini.
aku pun segan nak g tanye,kang makcik ni ckp dia tanye aku,aku lak tanye org lainn~~

sebenarnya sebelum aku start keje, pagi tu aku jumpa boss dia dulu.
namanya kak ida & abg wan.diorang ni suami isteri.kak ida tu cantik! aku suka tgk dia.gaya dia cakap macam wardina tau.muka pun lebih kurang je.

lepas tu dia suruh aku gaya kan tudung yang ade kat situ.
dia dah siap kasi tudung lg suruh pakai mase tu.


haa raudah pakai la tudung yg ada kat sini ye.biar diorang nampak.nanti diorang nak beli :)

nini,bg raudah ni tudung satu.haa nnt raudah pakai tau!
 
gile! aku dah la pemalu tahap gaban!
lagi an mau pakai tudung pesyen2 yang dorg jual..errrr.

dah lepas bos aku blk,,aku ape lagi.buat2 tak ingat nak pakai lah AHHAHAHAAH

dan macam2 pengalaman aku dapat sepanjang kerja kat situ..
ramai jugak orang yang aku kenal.contohnye seperti makcik soda (pekeje soda dpn kdai aku) cine bamboo( wahh smpai skrg aku tak igt name dia),ah wei,,shikin,pekerja2 jj,secret,,ohh dan baskin robin aku tak sempat nak kenal.aku sempat kenyit2 mata je ngn dorang (pun bolehhhh :p) dannn ramai lg! ceyy ramai ke?? -_-'''


ye,,dengan bekerja aku dapat banyak pengalaman,,setiap pekerjaan tu berbeza pengalaman nye tau tak. macam dulu,aku kerja sebagai waiter kat johnny.gaji masyuk bebbbb! 
tapi kerja penat sangat.komunikasi dengan pelanggan adalah sangat penting kalau kerja kat situ.salah cakap sikit....prannggg! habis melayang pinggan mangkuk.aku juga belajar bekerjasama! ye,kejersama.kejersama membersihkan meja,,setting meja,,bawak sup,tuang teh,dannnn kejersama untuk tidak membenarkan customer masuk apabile sudah full house!

yelaaa sape tahan weh.restoran tu dah full,tapi depa sanggup nak beratur semata-mata nak makan kat johnny! this is crazy.this is crazy mannnnnnn! dan aku adalah salah seorang mangsa yang akan menjadi door person untuk mengambil semua order mereka yang beratur.
kalau kau tengok orang yang beratur,,kau orang pun boleh pengsan.
mane tak nye,nak kena ingat orang tu lg.lps tu orang selepas dia lg.lepas dia,ada dia,pastu dia pulak. boleh gila dibuatnye.
kadang2 sampai kena tengking2.ohh bkn kadang2,,selalu.SELALU okey.terima kasih byk2.

ehh apsal kena order kat sini pulak? biasa i datang i duduk baru order dlu meh.

dik,,lambat lg ke.knp orang tu boleh masuk pulak?!!(#(!!@##

aiya,,kasi i masuk lah.situ ada kosong. (tang mana pulak ade kosong ni -__-''')

ehh i takmau meja ni!! kecik lah,kitorang nak makan steambot tau.tak romantik langsung.

ehh tolong lah.nak romantik pegi makan kat rumah lah! candle light kat uma teros!!
begitulah suara2 orang yang berbudi bahasa zaman skrg.ni pun tahap paling sopan,,belum lg 
kena yang jenis mulut laser,langsi,dan tengking2 tu..kalau korang kena gerenti esok dah tak datang keje dah.

sedih aku dengan orang2 macam ni..mentang2 lah diorang ni kaya,,ade jugak yang bajet kaya,tak penah keje..tak paham lgsg perasaan kitorang.rase nak cili2 je sorg2 yang tak mau diam tu.

ada lagi satu kes ni,,baru je tambah order.tak sampai lima minit dah tanya mane mknn dia order td.

adik! adik! tadi saya ada order kan.tak sampai lagi lah!

ohh tadi tu kan,saba ye cik,mknn cik tgh masak.

lahh baru nak masak ke.ingat dah mmg ade siap2.

cikkkkk! kalau dah siap2 masak kang kena complain mknn sejuk pulakkk,grrrrrr geram aku! 

aduhh awok ni,yang datang order bkn awok sorg,ramai tau awok.

 ##jadi disini aku nak cakap bukan senang nak keje,,banyak dugaan nye okay.
     keje tudung pun ade dugaan dia tau! btw,kedai tudung aku tu dah tutup sebab
    bos aku tak nak bukak dah kat situ. kbaiii..










thanks :D

0 comments:

Post a Comment

hai cik adik cik abg (!)
tinggalkan comment anda di sini.

COPYRIGHT © 2012. HAK MILIK lala_cakcak